Pneumatyka w pojazdach samochodowych.

Pojazdy samochodowe a przede wszystkim już ciężarowe, wykorzystują w bardzo wielu aspektach układ pneumatyczny. Jest on niezbędny dla utrzymania odpowiedniej funkcjonalności pojazdu, jak również do jego prawidłowego zatrzymywania się. Bardzo często pojazdy ciężarowe wyposażone są w profesjonalne, pneumatyczne zaciski hamulcowe, które gwarantują bezpieczną długość drogi hamowania. Podstawą tutaj jest jednak prawidłowa praca układu pneumatyki, toteż trzeba będzie przede wszystkim zwrócić uwagę na ten aspekt. Przyjrzyjmy się więc nieco bliżej kwestii tego, jakie przyczyny mogą obniżać wydajność pracy lub całkowicie zaburzać pracę układu pneumatyki, oraz jakie wiążą się z tym konsekwencje.

Przyczyny wadliwej pracy pneumatyki w samochodach ciężarowych.

Układy pneumatyczne, przede wszystkim będą wykorzystywane w pojazdach ciężarowych. Tutaj przecież trzeba nie tylko zadbać o sprawne zatrzymywanie ciężkich pojazdów z ciężkim ładunkiem. Wyrzucenie zawartości wywrotki, także wymaga układu pneumatycznego, który napędzi siłownik wywrotki. W przypadku pojazdów z dźwigami samowyładowczymi HDS, także będziemy musieli wykorzystać pneumatykę, aby po pierwsze ustabilizować pojazd, a potem uruchomić dźwig do rozładunku. Jednym słowem zastosowań jest pełno, a powyżej Przytoczne stanowią tylko te najważniejsze, najczęściej wykorzystywane.

Do najczęściej pojawiających się problemów w zakresie pneumatyki, należy zaliczyć nadmierny poziom wilgotności sprężonego powietrza. jest on przyczyną powstawanie korozji zarówno samej sprężarki, jak i odbiorników sprężonego powietrza. W układzie znajduje się wobec tego także osuszacz powietrza, który powinien zawsze działać w stu procentach sprawnie. Jakiekolwiek uszkodzenia osuszacza powietrza, będą przyczyną wadliwej pracy całego układu sprężania powietrza, jak również będą się przekładać na korodowanie siłowników, zacisków i pozostałych elementów.

Regularny serwis układu pneumatyki.

W związku z powyższym, kluczem do zabezpieczenia sobie prawidłowej pracy układu pneumatycznego będzie jego regularny przegląd pod kątem sprawności technicznej. Im szybciej bowiem wykryjemy jakiekolwiek niezgodności w zakresie jego pracy, tym łatwiej przyjdzie nam owe usterki usunąć. Jeśli uszkodzenia będą posuwać się za daleko, może się okazać, iż jakiekolwiek naprawy nie mają sensu i pozostanie nam wymiana całego osuszacza, co pociągnie za sobą stosunkowo spore koszty. O wiele lepiej jest jak najszybciej wychwycić niezgodności, bowiem w takim razie możliwa będzie jeszcze regeneracja pneumatyki czy też nawet samego osuszacza, co zawsze jest rozwiązaniem bardziej opłacalnym. Jednym słowem trzeba tutaj regularnie odstawiać samochód na warsztat celem przeprowadzenia przeglądu technicznego pod kątem układu pneumatyki, aby mieć pewność, że cały układ pracuje prawidłowo i wszystko przebiega zgodnie z założeniami, nie doprowadzając do jakichkolwiek dalszych powikłań i uszkodzeń.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: